Известие

Collapse
No announcement yet.

Общи приказки 166

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • То тракането - тракане. Но икономията идва с по-ниския вискозитет...
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • Първоначално публикувано от andro88 Покажи съобщение
      Има ли 10W60? Според каталога на SAE такова няма Иначе се вмества точно в това, което говоря. Защото като загрее колата и маслото оредее почва да трака веригата.
      Че има такова - има, много добре се понася от туинспарковете, да не кажа и че е задължително при тях след примерно 150 к км Но ако мислиш, че тракането на жтд 136 ще спре от такова масло, ще трябва да те разочаровам - изходът е само премахване на вала и веригата
      ...
      155 1,6 TS 16V `96
      166 2,4 JTD `99
      147 1,9 JTDm 8V `07

      Comment




      • Това е от последните издания на менюъла за 166, фейслифт моделите. Забележете, че за v6 моторите е дадено 10W-40 и 5W-30 за студените климати, а за Туинспарк е дадено само 10W-60. При нашите условия, 10W-60 e идеално. Температурите рядко падат под -5 градуса, летата започнаха да стават доста горещи. Представям си какво се случва с температурата и вискозитета на маслото, когато лятото при 40 градуса температура на асфалта караш от София до Бургас с около 5000 оборота...

        Comment


        • Нещо мислите сбъркано за тези вискозитети, нормалната работна температура на двигателя е да кажем 90 градуса, много важно дали асфалта 40 или 50 градуса.
          Важни са студените стартирания, всяко палене на двигателя се брои за студен старт, след като маслото вече се е стекло в картера, а това става бързо
          Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:50.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • 90 градуса на водата, на маслото кой знае колко. Италианците са счели за ненужна тази информация, като не са сложили въобще такъв уред в 166...

            Comment


            • Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
              90 градуса на водата, на маслото кой знае колко. Италианците са счели за ненужна тази информация, като не са сложили въобще такъв уред в 166...
              То затова е измислено охлаждане всичко да се върти около 90 градуса, маслото се охлажда допълнително, чрез обдухване на картера и маслени радиатори.
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • До колкото съм запознат, има един топлообменник около масления филтър, маслени радиатори при Туинспарк няма. Съмнява ме да върши особена работа това решение.

                Comment


                • Че върши работа - върши. Интересното е, защо само при TS мотора е реализирано по този начин термостатирането на маслото.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Спазването инструкциите на производителя, те не се образоват от интернет.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • Не яжте само буквите при TS трябва да се мисли нестандартно понеже е нестандартен мотор Само вискозитети с 50 отзад и нагоре
                      sigpic
                      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                      Comment


                      • Аз това и правя, в новите издания на книжките за ТС се споменава единствено 10W-60. Явно са имали случаи и на гаранционно родили автомобили и са си изкарали поука. Сега е на мода да се кара с 5-30, 0-40 и разни подобни, но тези масла въобще не са за нашите мотори. За първото поколение JTS се отнася същото.

                        Comment


                        • Да измислят някакви космически лагери на вала, а 3-ти цилиндър някакъв галактически, да нямат нужда от никакво мазане и ще караме с 5-40
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Че върши работа - върши. Интересното е, защо само при TS мотора е реализирано по този начин термостатирането на маслото.
                          Виждал съм на много коли такова решение.
                          Last edited by code; d.m.y г., 10:38.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Че върши работа - върши. Интересното е, защо само при TS мотора е реализирано по този начин термостатирането на маслото.
                            Защо да е само при него?
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                              Защо да е само при него?
                              Доколкото знам при гамата мотори, влагани при 166, само TS е с такъв охладител. Всички останали са с въздушни.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Не. JTD 10 клапана след 1999 еди кой си месец също е така.
                                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                                Lancia Kappa JTD '98 -

                                Comment

                                Working...
                                X